6
May 2024
Dit is artikel is geschreven voor alle Copilot Studio-in-a-Day workshop deelnemers. Wij hebben gemerkt dat zo'n lange dag best wel overweldigend kan zijn. Zoveel informatie in een keer, dat kan natuurlijk niemand onthouden. Dat begrijpen we. In dit blog vatten we daarom de dag nog even samen.
De presentatie de we tijdens de workshop hebben gebruikt kan je hieronder bekijken. Belangrijk om te weten is dat onze eigen notities hier niet bij staan. Mocht je vergeten zijn wat de uitleg was bij specifieke slides, dan kun je in het vervolg van deze blog altijd het een ander nog teruglezen.
Zie je niks verschijnen hierboven, gebruik dan deze link om de presentatie te zien.
We begonnen de workshop met een flinke theorie sectie over Copilots. Hierin gaven we aan wat het verschil is tussen Copilots en traditionele chatbots. Op onderstaande afbeelding zie je nog wat de verschillen concreet zijn.
Daarnaast legden wij ook uit dat Copilot Studio op twee manieren ingezet kan worden:
In de loop van de ochtend gooiden wij drie kernvragen op die belangrijk zijn bij het ontwikkelen van Copilot Chatbots. De eerste vraag gaat over waar je op moet letten wanneer je een dergelijk Copilot chatbot ontwikkelt. Hieronder sommen we het nog even op:
Een onderwerp waar we extra bij stil stonden is de rol van Generatieve AI in Copilot Studio. Nogmaals, Generatieve AI refereert naar de AI dat in staat is om uit zichzelf tekst, afbeeldingen en video's te creëren. Op basis van menselijke taal. Dit is ook de AI die bijvoorbeeld achter oplossingen zoals ChatGPT zit.
Generatieve AI Speelt op twee manieren een rol in Copilot Studio:
Op onderstaande afbeelding zie je welke van de twee toepassingen, wanneer gebruikt wordt.
De tweede kernvraag die we poogden te beantwoorden ging over het inrichten van gesprekservaringen. Hierbij schonken we specifiek aandacht aan twee tips. Het is echter aangeraden om alle tips te bekijken in deze sectie. Je kunt ze vinden in de presentatie.
Een van de tips is het geven van een persoonlijkheid aan je Copilot chatbot. Dit doe je door:
Aan het einde van de workshop maakten we een kleine afwijking naar een andere Microsoft tool: Power Automate. We deden dit omdat dit een handige tool is om handen te geven aan je Copilot chatbot. Door Power Automate aan te haken kan je namelijk handelingen laten uitvoeren door je Copilot chatbot!
Via Power Automate (en ook Plugins en Connectoren) kan je tevens je Copilot koppelen aan verschillende externe en interne systemen. Op die manier kan je de gebruiker ook informatie op laten vragen uit zulke systemen en context mee laten geven bij vragen over een order bijvoorbeeld.
We sloten de dag af met nog een kleine theoriesectie. Hierbij gaven we een handvaten om op een efficiente manier het ontwikkelen van je Copilot te plannen. Daarnaast gaven wij negen tips om de gebruiksvriendelijkheid van Copilots te verbeteren. Het is zeer aangeraden om deze tips erbij te houden wanneer je jouw Copilot ontwikkelt.
Hieronder hebben we nog een aantal handige resources op een rijtje gezet:
Op zoek naar hulp op het gebied van Power Automate of Power Apps? Boek gemakkelijk een vrijblijvende meeting met onze specialist en laat je helpen!