18
July 2024
Een jaar van samenwerking met Saxenburgh, een vooraanstaande zorgorganisatie met een geweldig nieuw medisch centrum. Niet gek dat Saxenburgh daarom sterk inzet op het implementeren van innovatieve oplossingen en technologieën. Één van deze innovaties heeft plaatsgevonden in het afgelopen jaar; namelijk de transferoverdracht van patiënten van het ziekenhuis naar de thuiszorg.
Het eerste proces had betrekking op de verwerking van transferoverdrachten. De systemen - HiX en ZorgDomein - sloten niet op elkaar aan met een risico op fouten tijdens de overdracht. Dankzij de samenwerking hebben we deze procesgerelateerde uitdagingen kunnen aanpakken door middel van Robotic Process Automation (RPA).
Deze technologie heeft het mogelijk gemaakt om het overdrachtsproces van begin tot eind te automatiseren, waardoor overdrachten nu efficiënt en nauwkeurig worden verwerkt.
De cijfers liegen er niet om:
Hans Spijker, ICT projectleider bij Saxenburgh, kijkt dan ook tevreden terug op het afgelopen jaar waarin de organisatie voor de eerste keer in aanraking is gekomen met Robotic Process Automation:
“Vanuit Saxenburgh zijn wij erg blij met de proactieve benadering vanuit Tingk. Zij hebben met ons meegedacht in het optimaliseren en automatiseren door middel van RPA. Hierdoor hebben de medewerkers van Saxenburgh uiteindelijk meer tijd voor de patiëntenzorg, dat is waar wij het allemaal uiteindelijk voor doen."
Maar ook de transferafdeling is nog steeds enthousiast over de komst van de “robot”. Transferverpleegkundigen hoeven geen handwerk meer te verrichten voor een overdracht. Een simpel vinkje is nu genoeg om de robot te starten.
Af en toe komt er een uitzondering voor. Dat zijn de overdrachten waarbij de thuiszorginstantie niet beschikbaar is. Verpleegkundigen krijgen in dat geval automatisch een seintje om de betreffende patiënt via Zorgmail te verwerken.
Levi Nijenhuis, Co-Founder bij Tingk, kan zich goed vinden in de fijne samenwerking:
“We willen onze waardering uitspreken voor de inzet van Saxenburgh voor verbetering en innovatie in de zorg, waar iedere seconde telt. Onze gedeelde inspanningen hebben bijgedragen aan betere zorgprocessen en zullen ongetwijfeld blijven leiden tot verdere verbeteringen.
Aan de voorkant hebben we met hulp van Saxenburgh, waar nodig, invoer van data gestandaardiseerd wat de performance van de robot alleen maar ten goede komt. We kijken uit naar het voortzetten van deze productieve samenwerking in de komende jaren, met als doel de patiëntenzorg verder te optimaliseren.”
Voor meer details over deze RPA implementatie en de resultaten, nodigen we je uit om de blog van Saxenburgh te lezen.
Op zoek naar hulp op het gebied van Power Automate of Power Apps? Boek gemakkelijk een vrijblijvende meeting met onze specialist en laat je helpen!